၁။ မ်က္စိတြင္မည္ ႐ုပ္အၾကည္လည္းေကာင္း၊ အဆင္းတြင္မည္ ႐ုပ္ထုိဤလည္းေကာင္း၊ မ်က္စိ၌မွီ ၀ိညာဏ္သည္လည္းေကာင္း၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။ (စကၡဳဓာတ္၊ ႐ူပဓာတ္၊ စကၡဳ၀ိညာဏဓာတ္)
၂။ နားဟုတြင္မည္ ႐ုပ္အၾကည္လည္းေကာင္း၊ အသံတြင္မည္ ႐ုပ္ထိုဤလည္းေကာင္း၊ နား၌စြဲမွီ ၀ိညာဏ္သည္လည္းေကာင္း၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။ (ေသာတဓာတ္၊ သဒၵဓာတ္၊ ေသာတ၀ိညာဏဓာတ္)
၃။ ႏွာေခါင္းတြင္မည္ ႐ုပ္အၾကည္လည္းေကာင္း၊ အနံ႔တြင္မည္ ႐ုပ္ထုိဤလည္းေကာင္း၊ နားေခါင္း၌မွီ ၀ိညာဏ္သည္လည္းေကာင္း၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။ (ဃာနဓာတ္၊ ဂႏၶဓာတ္၊ ဃာန၀ိညာဏဓာတ္)
၄။ လွ်ာဟုတြင္မည္ ႐ုပ္အၾကည္လည္းေကာင္း၊ အရသာတြင္မည္ ႐ုပ္ထုိဤလည္းေကာင္း၊ လွ်ာ၌စြဲမွီ ၀ိညာဏ္သည္လည္းေကာင္း၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။ (ဇိ၀ွါဓာတ္၊ ရသဓာတ္၊ ဇိ၀ွါ၀ိညာဏဓာတ္)
၅။ ကုိယ္ဟုတြင္မည္ ႐ုပ္အၾကည္လည္းေကာင္း၊ အေတြ႔တြင္မည္ ႐ုပ္ထုိဤလည္းေကာင္း၊ ကို္ယ္၌စြဲမွီ ၀ိညာဏ္သည္လည္းေကာင္း၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။ (ကာယဓာတ္၊ ေဖာ႒ဗၺဓာတ္၊ ကာယ၀ိညာဏဓာတ္)
၆။ မေနာတြင္မည္၊ စိတ္အၾကည္လည္းေကာင္း၊ ဓမၼတြင္မည္ ႐ုပ္နာမ္သည္လည္းေကာင္း၊ မေနာတြင္မည္ ၀ိညာဏ္သည္လည္းေကာင္း၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။ (မေနာဓာတ္၊ ဓမၼဓာတ္၊ မေနာ၀ိညာဏဓာတ္)
(၂) ႐ူပါ႐ုံ-စသည္၌ ၀ိပႆနာ႐ႈပြားနည္း
၁။ အဆင္းတြင္မည္ ႐ုပ္ထုိဤကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
၂။ အသံတြင္မည္ ႐ုပ္ထုိဤကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
၃။ အနံ႔တြင္မည္ ႐ုပ္ထုိဤကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
၄။ အရသာတြင္မည္ ႐ုပ္ထုိဤကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
၅။ ေတြ႔ထိတြင္မည္ ႐ုပ္ထုိဤကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
၆။ သေဘာတြင္မည္၊ နာမ္႐ုပ္သည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
(၃) ၀ိညာဏ္ ၆-ပါး၌ ၀ိပႆနာ႐ႈပြားနည္း
၁။ မ်က္စိ၌မွီ ျမင္မႈသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
(စကၡဳ၀ိညာဏံ အနိစၥံ ဒုကၡံ အနတၱာ၊ ေနတံ မမ၊ ေနေသာဟမသၼိ၊ န ေမေသာ၊ အတၱာ။)
၂။ နား၌စြဲမွီ ၾကားမႈသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
(ေသာတ၀ိညာဏံ အနိစၥံ ဒုကၡံ အနတၱာ၊ ေနတံ မမ၊ ေနေသာဟမသၼိ၊ န ေမေသာ၊ အတၱာ။)
၃။ ႏွာေခါင္း၌မွီ နံမႈသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
(ဃာန၀ိညာဏံ အနိစၥံ ဒုကၡံ အနတၱာ၊ ေနတံ မမ၊ ေနေသာဟမသၼိ၊ န ေမေသာ၊ အတၱာ။)
၄။ လွ်ာ၌စြဲမွီ စားမႈသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
(ဇိ၀ွါ၀ိညာဏံ အနိစၥံ ဒုကၡံ အနတၱာ၊ ေနတံ မမ၊ ေနေသာဟမသၼိ၊ န ေမေသာ၊ အတၱာ။)
၅။ ကုိယ္၌စြဲမွီ ထိမႈသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။ ကာယ၀ိညာဏံ အနိစၥံ ဒုကၡံ (အနတၱာ၊ ေနတံ မမ၊ ေနေသာဟမသၼိ၊ န ေမေသာ၊ အတၱာ။)
၆။ စိတ္၌စြဲမွီ သိမႈသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
(မေနာ၀ိညာဏံ အနိစၥံ ဒုကၡံ အနတၱာ၊ ေနတံ မမ၊ ေနေသာဟမသၼိ၊ န ေမေသာ၊ အတၱာ။)
(စကၡဳဥၥ ပဋိစၥ ႐ူေပ စ ဥပၸဇၨတိ စကၡဳ၀ိညာဏံ၊ တိဏၰံ သဂၤတိ ဖေႆာ။)
(၄) ဖႆ ၆-ပါး၌ ၀ိပႆနာ႐ႈပြားနည္း
၁။ မ်က္စိ၌မွီ အေတြ႔သည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
၂။ နား၌စြဲမွီ အေတြ႔သည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
၃။ ႏွာေခါင္း၌မွီ အေတြ႔သည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
၄။ လွ်ာ၌စြဲမွီ အေတြ႔သည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
၅။ ကုိယ္၌စြဲမွီ အေတြ႔သည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
၆။ မေနာ၌မွီ အေတြ႔သည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
(၅) ေ၀ဒနာ ၆-ပါး၌ ၀ိပႆနာ႐ႈပြားနည္း
၁။ မ်က္စိအေတြ႔ တြဲယွဥ္၍လွ်င္ ျဖစ္ေလ့ပြားစည္ ေ၀ဒနာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
၂။ နား၌အေတြ႔ တြဲယွဥ္၍လွ်င္ ျဖစ္ေလ့ပြားစည္ ေ၀ဒနာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
၃။ ႏွာေခါင္း၌အေတြ႔ တြဲယွဥ္၍လွ်င္ ျဖစ္ေလ့ပြားစည္ ေ၀ဒနာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
၄။ လွ်ာ၌အေတြ႔ တြဲယွဥ္၍လွ်င္ ျဖစ္ေလ့ပြားစည္ ေ၀ဒနာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
၅။ ကုိယ္၌အေတြ႔ တြဲယွဥ္၍လွ်င္ ျဖစ္ေလ့ပြားစည္ ေ၀ဒနာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
၆။ မေနာအေတြ႔ တြဲယွဥ္၍လွ်င္ ျဖစ္ေလ့ပြားစည္ ေ၀ဒနာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
(၆) ဓာတ္ ၆-ပါး၌ ၀ိပႆနာ႐ႈပြားနည္း
၁။ အၾကမ္း-အႏု ႏွစ္ခုပထ၀ီ ေျမဓာတ္သည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
(ထုိပထ၀ီဓာတ္ကုိ မေဖာက္မျပန္ ဟုတ္မွန္သည့္အတုိင္း ေကာင္းစြာ ၀ိပႆနာဉာဏ္ျဖင့္ ႐ႈပြားလတ္ေသာ္ ပထ၀ီဓာတ္၌ၿငီးေငြ႔၏၊ ပထ၀ီဓာတ္၌ စိတ္သည္ တပ္ျခင္းကင္း၏)
၂။ ဖြဲ႔ေသာ-စည္းေသာ အာေပါႏွစ္မည္ ေရဓာတ္သည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
(ထုိအာေပါဓာတ္ကုိ မေဖာက္မျပန္ ဟုတ္မွန္သည့္အတုိင္း ေကာင္းစြာ ၀ိပႆနာဉာဏ္ျဖင့္ ႐ႈပြားလတ္ေသာ္ အာေပါဓာတ္၌ၿငီးေငြ႔၏၊အာေပါဓာတ္၌ စိတ္သည္ တပ္ျခင္းကင္း၏)
၃။ ပူေသာ-ေအးေသာ ေတေဇာႏွစ္မည္ မီးဓာတ္သည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
(ထုိေတေဇာဓာတ္ကုိ မေဖာက္မျပန္ ဟုတ္မွန္သည့္အတုိင္း ေကာင္းစြာ ၀ိပႆနာဉာဏ္ျဖင့္ ႐ႈပြားလတ္ေသာ္ ေတေဇာဓာတ္၌ၿငီးေငြ႔၏၊ ေတေဇာဓာတ္၌ စိတ္သည္ တပ္ျခင္းကင္း၏)
၄။ ေပ်ာ့ေသာ-မာေသာ ၀ါေယာႏွစ္မည္ ေလဓာတ္သည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
(ထုိ၀ါေယာဓာတ္ကုိ မေဖာက္မျပန္ ဟုတ္မွန္သည့္အတုိင္း ေကာင္းစြာ ၀ိပႆနာဉာဏ္ျဖင့္ ႐ႈပြားလတ္ေသာ္ ၀ါေယာဓာတ္၌ၿငီးေငြ႔၏၊ ၀ါေယာဓာတ္၌ စိတ္သည္ တပ္ျခင္းကင္း၏)
၅။ ကလာပ္ျခားမွ် အာကာသမည္ ထုိဓာတ္သည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
(ထုိအာကာသဓာတ္ကုိ မေဖာက္မျပန္ ဟုတ္မွန္သည့္အတုိင္း ေကာင္းစြာ ၀ိပႆနာဉာဏ္ျဖင့္ ႐ႈပြားလတ္ေသာ္ အာကာသဓာတ္၌ၿငီးေငြ႔၏၊အာကာသဓာတ္၌ စိတ္သည္ တပ္ျခင္းကင္း၏)
၆။ ျမင္-ၾကား-နံ-စား ထိသိအားျဖင့္ ေျခာက္ပါးဓာတ္မည္ ၀ိညာဏ္သည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
(ထုိ၀ိညာဏဓာတ္ကုိ မေဖာက္မျပန္ ဟုတ္မွန္သည့္အတုိင္း ေကာင္းစြာ ၀ိပႆနာဉာဏ္ျဖင့္ ႐ႈပြားလတ္ေသာ္ ၀ိညာဏဓာတ္၌ၿငီးေငြ႔၏၊ ၀ိညာဏဓာတ္၌ စိတ္သည္ တပ္ျခင္းကင္း၏)
(၇) ခႏၶာ ၅-ပါး၌ ၀ိပႆနာ႐ႈပြားနည္း
၁။ ႐ုပ္ဟုတြင္မည္ ခႏၶာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
၂။ ေ၀ဒနာတြင္မည္ ခႏၶာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
၃။ သညာတြင္မည္ ခႏၶာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
၄။ သခၤါရမည္ ခႏၶာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
၅။ ၀ိညာဏ္တြင္မည္ ခႏၶာသည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
(၈) အ႐ူပစ်ာန္ ၄-ပါး၌ ၀ိပႆနာ႐ႈပြားနည္း
၁။ အာ႐ုပၸမည္ စ်ာန္ေလးလီကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
(၉) ပစၥဳပၸန္-တမလြန္ေလာက ၂-ပါး၌ ၀ိပႆနာ႐ႈပြားနည္း
ပစၥဳပၸန္-တမလြန္ ႏွစ္တန္၌မွီ စည္းစိမ္သည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
(၁၀) ဒိ႒ သုတ မုတ ၀ိညာတ၌ ၀ိပႆနာ႐ႈပြားနည္း
၁။ ျမင္အပ္-ၾကားအပ္ ေရာက္သိအပ္ဟု ေလးရပ္တြင္မည္ ႐ုပ္နာမ္သည္ကား၊ ျမင့္ရွည္ကာလ မတည္ထဘဲ၊ ခဏျဖစ္လ်က္၊ ခဏပ်က္၏။ ျဖစ္ပ်က္ႏွစ္တန္၊ ႏွိပ္စက္ဒဏ္ျဖင့္၊ တစ္ရံမစဲ၊ လြန္ဆင္းရဲ၏၊ ခုိင္ၿမဲေက်ာမာ၊ ႏွစ္မပါဘူး၊ ပညာစကၡဳ၊ ေျမာ္ေထာက္႐ႈလွ်င္၊ သူ႔သဘာ၀၊ အနိစၥႏွင့္၊ ဒုကၡ အနတၱာ၊ မွန္လွစြာ၏၊ ငါ ငါ့ဥစၥာ၊ ငါ့လိပ္ျပာတုိ႔၊ ဘာတစ္ခုမွ်၊ မဟုတ္ၾကသည္၊ ဓမၼသက္သက္ပါတကား။
မွတ္ခ်က္- ဒိ႒-ျမင္အပ္တဲ့ အဆင္းမ်ဳိးစုံ ႐ူပါ႐ုံ၊ သုတ-ၾကားအပ္တဲ့ အသံမ်ဳိးစုံ သဒၵါ႐ုံ၊ မုတ-နာမ္း႐ူအပ္သမွ် ဂႏၶာ႐ုံ စားအပ္သမွ် ရသာ႐ုံႏွင့္ ထိေတြ႔သမွ် ေဖာ႒ဗၺာ႐ုံ၊ ၀ိညာတ- သိအပ္သမွ် ဓမၼာ႐ုံ။