၁။ ဣတၳိဒါန၊ မိန္းမ ေယာက္်ား ႏွစ္ေယာက္သားကို ေအာင္သြယ္ ျပဳလုပ္၍ မဂၤလာေဆာင္ အိမ္ေထာင္ေပးစားေသာ အလွဴ။
၂။ ဥသဘဒါန၊ ဆင္ ျမင္း ကၽြဲ ႏြား ေခြး ၀က္ ဆိတ္ႏွင့္ သုိး အစရွိေသာ တိရစၧာန္မ်ားကို သား ေျမး တုိးပြား အေကာင္မ်ားေအာင္ တုိက္ခုိက္ေပးစားေသာ အလွဴ။
၃။ စိတၱကမၼဒါန၊ ျမင္သူတုိ႔ စိတ္ ကလတ္ေအာင္ ပန္းခ်ီပန္းပုႏွင့္ ဓာတ္ပုံတုိ႔ ျပဳလုပ္၍ေပးျခင္းစေသာ အလွဴ။
၄။ မဇၨဒါန၊ ကုသုိလ္တရားကို ေမ့ေစတတ္ေသာ ေသရည္ေသရက္ မူးယစ္ေဆးစေသာ အလွဴ။
၅။ သတၳဒါန၊ အသက္ကုိ ေသေစတတ္ေသာ ဓား လွံ လက္နက္စေသာ အလွဴ။
၆။ ၀ီသဒါန၊ ေသေစတတ္ေသာ အဆိပ္ေဆးစေသာ အလွဴ။
၇။ သခၤလိကဒါန၊ သတၱ၀ါတုိ႔ကို ေႏွာင္ဖြဲ႔စရာ လက္ထိပ္ ေျခက်ဥ္း ေႏွာင္အိမ္စေသာ အလွဴ။
၈။ တုလကုဋ မာသကုဋဒါန၊ ခ်ိန္စဥ္းလဲ တင္းစဥ္းလဲ အေလးစဥ္းလဲစေသာ အလွဴ။
၉။ ကုကၠဳဋသူကရဒါန၊ အရွင္လတ္လတ္ သတ္စားဘုိ႔ရာ ၾကက္ ၀က္စေသာ အလွဴ။
၁၀။ နဋဒါန၊ ပြဲးလမ္းသဘင္ တီးမႈတ္နားေထာင္စရာမ်ဳိးစုံစေသာ အလွဴ။
၎ အဓမၼိကဒါန ဆယ္ပါးသည္ အမည္းအျဖဴႏွစ္ပါး ေရာေႏွာ၍ ျပဳတတ္ေသာသေဘာ၊ အဆုိးအေကာင္း ေသာင္းေျပာင္းေရာရာ မိႆက၀ိပါက္ ေရာယွက္ေသာ အက်ဳိးမ်ဳိးကုိ ေပးေစတတ္ေသာေၾကာင့္ ကဏွသုကၠကံမည္ၿပီး၊ အပါယ္ဘုံသုိ႔ေရာက္ေစတတ္၏။ အပါယ္တည္းဟူေသာ သံသရာ၌ မ်ားစြာခံရၿပီးသည့္ေနာက္ လူ႔ဘုံသုိ႔ ျပန္ေရာက္လာလွ်င္ လြတ္ပမလားလုိ႔ဆုိေတာ့ ၀ိပါက္မွာ အၿမဲ၊ ငရဲမွာ အပ ဆုိေသာေၾကာင့္ လူ႔ဘုံမွာ ၀ိပါက္တရားအက်ဳိးဆက္ အက်ဳိးဖ်ား ခံစားရပုံမွာ - - -
သုရာငါးပါး ေမရယငါးပါး အရက္ မူယစ္ေဆး၀ါးကုိ သူတပါးကုိေသာက္ေစျခင္း၊ ကုိယ္လည္း ေသာက္စားမိျခင္းေၾကာင့္ ရူးသြပ္ေသာ ေ၀ဒနာျဖစ္ရ၏။ က်န္ကုိးပါးေသာ အဓမၼိကဒါနမ်ားကား ဥစၥာမဲ့ျခင္း၊ ကုန္လြယ္ ေပ်ာက္လြယ္ျခင္း။ အသက္မရွည္ျခင္း၊ ေသလြယ္ျခင္း။ အႏၲရာယ္မကင္းျခင္း၊ ေဘးသင့္ျခင္း။ အဆင္းမလွျခင္း၊ ပ်က္လြယ္ျခင္း။ တန္ခုိးမရွိျခင္း၊ ညံ့လြယ္ျခင္း။ အမ်ဳိးမစစ္ျခင္း၊ ယုတ္ညံ့ယုတ္မာျခင္း။ စာေပမတတ္ျခင္း၊ ေမ့တတ္ျခင္း။ ဤကဲ့သုိ႔ အက်ဳိးမ်ားကုိ ခံစားရကုန္၏။
[ တနည္း။ ။ အဓမၼိကဒါန အက်ဳိး ခံစားရပုံမွာ - - - -
၁။ ဥစၥာပင္မရွိေသာ္လည္း သား သမီး ေျမး ျမစ္ေတြက အိမ္ႏွင့္တလုံး။
၂။ အသက္ပင္ ရာေက်ာ္ရွည္ေသာ္လည္း ေဆးဆရာေခၚရတာက အႀကိမ္တေထာင္။
၃။ အဆင္းပင္မလွေသာ္လည္း မြမ္းမံခ်ယ္လယ္ မွန္ႀကဳိက္တာက အလြန္အမင္း၊ ေမးေငါ့၊ ေခါင္းေစာင္း မေကာင္းေအာင္ ေျပာဆုိၾကမွာက အနႏၲ။
၄။ တန္ခုိးပင္ မဲ့ေသာ္လည္း ေမာက္ၾကြား ၀င့္၀ါ ဂုဏ္လုပ္ခ်င္တာက အလြန္အက်ဴး။
၅။ အမ်ဳိးပင္ မစစ္ေသာ္လည္း ရတနာသုံးပါး၊ ဆရာသမား၊ လူႀကီးမိဘတုိ႔ကုိ မရုိေသတတ္၊ က်ဴးလြန္ေတာ္လွန္ ယုတ္မာတာက အကဇင္းမရွိ။
၆။ စာေပပင္မတတ္ေသာ္လည္း မသင္မၾကား မမွတ္သား ပ်င္းအ ထုိင္းမႈိင္းျခင္းက အလြန္ထူး။ ဤကဲ့သုိ႔ အက်ဳိးကိုလည္း ေပးေစတတ္ ျဖစ္ေစတတ္၏။ ]
Ref: ပဋိပတၱိပကာသနီက်မ္း၊ ဇရပ္ကုန္း ဆရာေတာ္( ၁၂၉၆ - ခုႏွစ္ )။ မိလိႏၵပဉွာပါဠိ။